Terveydenhuollon ultraäänilaitteet DPS, kevät 2024
Hankinnan kohde:
Sansia perustaa asiakkailleen dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS), jonka kohteena ovat terveydenhuollon ultraäänilaitteet sekä niihin liittyvät laitesidonnaiset tarvikkeet ja huoltopalvelut. Kilpailutettavat tuotteet sekä käyttöpaikat tarkennetaan dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisissä kilpailutuksissa. Sansia kartoittaa mukaan tulevien tilaajien ultraäänilaitetarpeita seuraavalle viidelle vuodelle, jotta ne voidaan listata perustamisvaiheessa osallistumispyynnölle.
Dynaaminen hankintajärjestelmä alkaa perustamisvaiheella, jossa alan toimittajat voivat hakea mukaan hankintajärjestelmään. Sansia Oy hyväksyy järjestelmään kaikki osallistumishakemuksen jättäneet hakijat, jotka täyttävät tarjoajille asetetut soveltuvuusvaatimukset. Perustamisvaihe toteutetaan kevään 2024 aikana. Toimittajat voivat hakea joustavasti mukaan myös perustamisvaiheen jälkeen, koko DPS:n voimassaoloajan.
Perustamisvaiheen jälkeen aloitetaan DPS:n sisäiset kilpailutukset mukaan valittujen toimittajien kesken. Hankintojen tarkemmat kriteerit määritellään perustamisvaiheen jälkeen erikseen kuhunkin sisäiseen kilpailutukseen tilaajien aikataulujen ja tarpeiden mukaan erilaisiin käyttökohteisiin ja erikoisaloille.
Suunniteltu aikataulu:
Dynaamisen hankintajärjestelmän on suunniteltu perustettavan kevään 2024 aikana ja olevan voimassa viisi vuotta.
Hyödyt asiakkaalle:
Dynaamisen hankintajärjestelmän hyötynä ovat kevyemmät kilpailutukset DPS:n sisällä valitulle toimittajakunnalle, millä tavoitellaan nopeampaa ja joustavampaa hankintaprosessin läpivientiä.
Yhteishankinta tarjoaa helpon ja joustavan toimintamallin sekä säästöä hankinnan prosessikustannuksiin.
Hankintoja yhdistelemällä on mahdollista saavuttaa volyymiin perustuvia kustannussäästöjä kaikille hankinnassa mukana oleville asiakkaille.
Kun Sansia huolehtii kilpailutuksesta ja sopimushallinnasta, voivat asiakkaat keskittyä paremmin omaan ydintoimintaansa.
Näin asiakas pääsee mukaan hankintaan:
Sansian omistaja-asiakas voi liittyä yhteishankintaan, jos se on ennen tarjouskilpailun käynnistymistä ilmoittanut olevansa mukana hankinnassa tilaajana tai mahdollisena tilaajana ja samalla antanut arvion omista hankintamääristään.
Liittyminen tapahtuu Tilaajaportaalissa vastaamalla annettuun määräaikaan mennessä osallistumiskyselyyn, jos sellainen on asiakasorganisaatiolle avattu.
Näin tarjoaja saa tietoa tarjouskilpailusta:
Kaikki valmistelussa olevat hankintamme suunniteltuine aikatauluineen löytyvät hankintakalenterista.
Kun tarjouskilpailu käynnistyy, julkaisemme siitä hankintailmoituksen kansallisessa HILMA-palvelussa osoitteessa Hankintailmoitukset.fi. Rekisteröitymällä Hilmaan voit luoda itsellesi hakuvahdin, joka ilmoittaa, kun seuraamasi toimialan tai hankintayksikön hankintailmoituksia julkaistaan.
Lue lisää: Tietoa tarjoajille ja toimittajille
Vastuuhenkilö:
Hankinta-asiantuntija Petra Laukkanen, p. 044 718 2975, petra.laukkanen@sansia.fi