Toimistotarvikkeet DPS, kevät 2024
Hankinnan kohde:
Sansia valmistelee asiakkailleen yhteishankintaa, jonka kohteena ovat muun muassa
- erilaiset toimistotarvikkeet
- kalenterit
- kopiopaperit
- värikasetit
- toimistoissa käytettävät pienlaitteet ja ergomiatuotteet.
Hankintoja varten perustetaan dynaaminen hankintajärjestelmää (DPS).
Dynaamisessa hankintajärjestelmässä hankinnat kilpailutetaan tuoteryhmittäin ja/tai tilaajakohtaisten tarpeiden mukaan. Tuoteryhmät/osakokonaisuudet kilpailutetaan edelleen perustuen tilaajan lähettämään toimeksiantoon. Osallistumiskysely lähetetään ennen kunkin tuoteryhmän kilpailuttamista kaikille osakkaille, mikäli kyseessä ei ole tilaajakohtainen erillishankinta.
Dynaamisen hankintajärjestelmän perustamisvaihe kestää vähintään 30 päivää, jonka jälkeen ensimmäinen DPS:n sisäinen kilpailutus on mahdollista julkaista. Tarjousaika on DPS:n sisäisessä kilpailutuksessa oleellisesti lyhyempi (vähintään 10 päivää), joten varsinaiseen kilpailutusprosessiin kuluva aika on lyhyempi.
Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksytään kaikki osallistumishakemuksen jättäneet hakijat, jotka täyttävät tarjoajille asetetut soveltuvuusvaatimukset. Toimittajat voivat hakea joustavasti mukaan myös perustamisvaiheen jälkeen, koko DPS:n voimassaoloajan.
Suunniteltu aikataulu:
Dynaamisen hankintajärjestelmän on suunniteltu perustettavan keväällä 2024.
Hyödyt asiakkaalle:
Yhteishankinta tarjoaa helpon ja joustavan toimintamallin sekä säästöä hankinnan prosessikustannuksiin.
Hankintoja yhdistelemällä on mahdollista saavuttaa volyymiin perustuvia kustannussäästöjä kaikille hankinnassa mukana oleville asiakkaille.
Kun Sansia huolehtii kilpailutuksesta ja sopimushallinnasta, voivat asiakkaat keskittyä paremmin omaan ydintoimintaansa.
Näin asiakas pääsee mukaan hankintaan:
Sansian omistaja-asiakas voi liittyä yhteishankintaan, jos se on ennen tarjouskilpailun käynnistymistä ilmoittanut olevansa mukana hankinnassa tilaajana tai mahdollisena tilaajana ja samalla antanut arvion omista hankintamääristään.
Liittyminen tapahtuu Tilaajaportaalissa vastaamalla annettuun määräaikaan mennessä osallistumiskyselyyn, jos sellainen on asiakasorganisaatiolle avattu.
Näin tarjoaja saa tietoa tarjouskilpailusta:
Kaikki valmistelussa olevat hankintamme suunniteltuine aikatauluineen löytyvät hankintakalenterista.
Kun tarjouskilpailu käynnistyy, julkaisemme siitä hankintailmoituksen kansallisessa HILMA-palvelussa osoitteessa Hankintailmoitukset.fi. Rekisteröitymällä Hilmaan voit luoda itsellesi hakuvahdin, joka ilmoittaa, kun seuraamasi toimialan tai hankintayksikön hankintailmoituksia julkaistaan.
Lue lisää: Tietoa tarjoajille ja toimittajille
Vastuuhenkilö:
Hankinta-asiantuntija Ulla Pohjola, ulla.pohjola@sansia.fi, puh. 044 718 2907